Uitgever van vakbladen voor voeding en horeca

Karaat

Karaat is een exclusief huis-aan-huis verspreid lifestyle-magazine in West- en Oost-Vlaanderen.

Cover Karaat

 

Karaat is het advertentiemagazine dat een plaatsje op de salontafel weet te veroveren.

Karaat is een maandelijks regionaal lifestyle magazine.
Uniek is dat het bijna elke maand (*) ieder huisgezin in de aangeduide regio’s bereikt. Karaat heeft in Oost- & West-Vlaanderen de hoogste oplage in de tijdschriftenwereld.

Karaat weet door zijn inhoudelijke kwaliteit, opmerkelijke vormgeving en uitzonderlijke – gecimeerde – verspreiding te inspireren en impact te creëren. De opvallende covers, stijlvolle reportages en de sterke regionale verankering maken het tot een ideaal medium om uw zaak extra in de kijker te plaatsen. Kortom, Karaat vertelt een verhaal en laat zien waar uw zaak voor staat!

Uit een onafhankelijk onderzoek* bij zowel lezers als adverteerders bleek dat maar liefst 98,14% van de circa 3000 respondenten Karaat als een kwaliteitsvol magazine beschouwt. Ongeveer de helft van de ondervraagden beweert dat een advertentie van Karaat hem of haar tot een aankoop heeft aangezet. We zetten hierbij nog enkele opmerkelijke resultaten op een rijtje­.

Uw regionale advertentiemedium: het lezerspubliek

Advertenties genereren nieuwe klanten
Bijna 96% van de bevraagden leest Karaat en 83% doet dit langer dan 15 minuten. Een derde van de geënquêteerden reserveert zelfs een halfuurtje. Per gezin bekijken gemiddeld twee personen Karaat. Zij voelen zich onder meer aangesproken door de inhoud (86,7%), gevolgd door het handige formaat en de aantrekkelijke lay-out. Karaat wordt door meer dan de helft één tot vier weken (58%) bijgehouden. De helft van de respondenten vertelde zelfs interessante nummers, pagina’s of advertenties te bewaren.

Karaat: het ideale medium om te adverteren

–     om jouw acties te promoten
–     opendeurdagen en evenementen aan te kondigen
–     collecties voor te stellen
–     nieuwe producten te introduceren
–     het hele jaar door aanwezig te zijn

 

Tevreden Karaat-adverteerders

“Karaat staat synoniem voor kwaliteit.”

Uit een tevredenheidsonderzoek bij een vijftigtal adverteerders* blijkt dat 96,15% van de klanten zich tevreden toont over de verschillende advertentiemogelijkheden.
De verschijningsdata en de mentaliteit van de organisatie scoorden eveneens ruim 80%.
Van de 51 respondenten gaven er 42 aan dat hun tevredenheid aanleiding geeft tot herhalingsadvertenties. 92,31% vindt het belangrijk om regelmatig te adverteren.

www.karaat.be

 

Karaat.be is het online verlengstuk van de gedrukte Karaat. Lezers kunnen er reeds verschenen reportages inkijken, extra informatie terugvinden en mooie prijzen winnen.
Uit de lezersenquête bleek 54,72% van de bevraagden ook het online platform Karaat.be
te bezoeken. Naar de toekomst toe wordt een nog grotere complementariteit tussen print en online verwezenlijkt.