Uitgever van vakbladen voor voeding en horeca

Bio Gezond

BioGezond: het tijdschrift voor de bewuste gezondheidsconsument

Biogezond is een tweemaandelijks gratis infoblad over ‘gezond, biologisch en duurzaam leven’. Het is vrij te verkrijgen in de betere natuurwinkel en tal van gezondheidscentra. Het bevat ontzettend veel actuele informatie, veelal geschreven door top-medici.

Het gezondheidsmagazine wordt gratis verspreid via natuur- en biowinkels in Vlaanderen en Brussel, therapeuten (homeopaten, acupuncturisten, reflexologen, psychotherapeuten,…), wellnesscentra en beurzen.

Het magazine behandelt een brede waarier aan boeiend thema’s.

Het magazine verschijnt op 40.000 exemplaren. (cim-gecontroleerd) en wordt gratis verspreid.

BioGezond is net als alle andere vakbladen van Evolution Media Group, CIM-gecontroleerd. 

 

Kijk ook eens naar de website van BioGezond 

Sector groeit de laatste tien jaar sterk: bio bestedingen groeiden opnieuw met dubbele cijfers in 2016

De biobestedingen blijven groeien. De biomarkt groeide vorig jaar opnieuw met dubbele cijfers. De totale bestedingen van biologische producten stegen in 2016 met 12% en de verse bioproducten zelfs met 13%. De groei was het sterkst in het zuiden van het land. Vlaanderen bleef met een +7% iets achter op het marktgemiddelde. Het totaal aantal biokopers steeg tot een niveau van 93%.

De Belgische gezinnen besteedden vorig jaar ruim 586 miljoen euro aan biologische producten.Dit was 12 % meer dan in 2015. Vlaanderen heeft hierin een aandeel van 257 miljoen of 44%. Met dit aandeel blijft Vlaanderen onder de verwachtingen. Wallonië en Brussel hebben een belangrijkere toename. De groei van de biobestedingen is sterker dan de bescheiden groei van 1,9 % van de totale voedingsbestedingen en de voedingsinflatie van 2,8%. De stijging bij bio wordt vooral verklaard door een verdere groei van de penetratie en een hogere aankoopfrequentie.

Het totaal aantal biokopers bereikte met 93% (penetratiegraad) het hoogste niveau ooit. De gemiddelde aankoopfrequentie steeg van 11 naar 13 keer op jaarbasis.

 

Algemene info over bio-producten

Op een gemiddelde dag eten 18% van de Belgen minstens een biologisch product (eerder mensen uit de hogere sociale groep

en). Het gaat hier in de eerste plaats over groenten en fruit en verder ook over zuivel en eieren. Bio wordt in vergelijking met gangbare producten eerder thuis gegeten. Het bioverbruik op het werk en in de horeca blijft beperkt.